De la sincronicitate în Hotnews

 


Citind un articol de Alin Fumurescu menționat și în Hotnews.ro am găsit menționat cuvântul „sincronicitate”. Nu am auzit până acum de el, dar  mi se părea cunoscut, așa că am navigat puțin pe Internet și m- am lămurit. Numele folosit în psihologie pentru „coincidență“ este sincronicitate. După Carl Gustav Jung (psihiatru și psihanalist elvețian n.1875- d.1961) sincronicitatea este coincidenţa semnificativă a unor fenomene fizice şi psihice care nu sînt înlănţuite cauzal. Conform celor descrise în site- ul următor  astfel de  «evenimente sincronistice devin acceptabile prin atribuirea lor unor forțe supranaturale din exterior, cum ar fi divinitățile sau, în timpurile moderne, influențele arhetipale impersonale». De aici concluzia: «sincronicitatea se manifestă atunci când un proces interior și un proces exterior se produc în același timp, rezultând o ilustrare concretă a lor în realitate».


Și ca să nu uit o idee preluată din citatele lui Albert Einstein: „
Dumnezeu nu joacă zaruri cu Universul”, citită de mine prin anii 2009, când parcurgeam intens Metafizica probabilistică concepută de Patrick Suppes (1992 - 2014).

Am înțeles că marele Albert se referea la ceva de genul raționalității din univers când scria citatul menționat. El arătă o „convingere profund emoțională a prezenței unei puteri cu o rațiune superioară, care este dezvăluită în universul de neînțeles, formează ideea mea despre Dumnezeu”. Cu siguranță nu se referea la acel Dumnezeu din Biblie, care este Creator, Legiuitor, Judecător și Mântuitor.



Alin Fumurescu

Psihoterapie șipsihologie- Carl Gustav Jung

Psihanaliza- Sincronicitate

Epochtimes- Romania- Sincronicitatea ca o experiență divină

Pagina de psihologie- Nimic nu este o întâmplare

Kudika- Semne de sincronicitate

Cafe Gradiva- Jung și Pauli despre sincronicitate și fizica fenomenelor psihice

https://destepti.ro/sincronicitatea-coincidentele-semnificative

Coolturamall- Sincronicitatea- întâlnirea bulversantă dintre sine și lume

 Anima Mundi- Sincronicitatea și implicațiile sale mai largi

Garbo- Teoria Sincronicității- Coincidențe sau mâna destinului?

Facerea lumii- Einstein, universul și Dumnezeu

 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Muzica usoara in tineretea mea (seria franceza)

Pentru notițe folosesc OneNote din Windows 10

Links IT pentru consultare