A nins de 25 Octombrie

Nu e ceva neobişnuit să ningă la sfârşitul lui Octombrie. Raluca îşi expune 3 motive pentru care se bucură că a nins în Octombrie.
Eu unul nu m- am bucurat. Iarna în Bucureşti e după părerea mea un anotimp nereuşit. Cât am fost tânăr am petrecut iarna, peste 7 ani, la munte, la Petrimanu în munţii Latoriţei sau la Gura Apelor în Retezat. Cu toate neajunsurile vieţii de şantier aceste ierni erau magnifice spre deosebire de cele din capitală. Astfel în prima zi în Bucureşti este o zi de iarnă cu zăpadă căzută. În următoarele zile se intervine cu utilaje, nisip, sare. Trec maşinile pe carosabil, albul devine cenuşiu- negru şi gata se termină cu puritatea zăpezii. Digi 24 anunţa «Meteorolog: 25 octombrie 2014 va rămâne în istoria măsurătorilor meteo ca fiind ziua cu cel mai timpuriu strat de zăpadă în Bucureşti»
Probele de energie termica au fost efectuate de către RADET în zilele de 25 şi 26 Octombrie, pentru ca de luni să înceapă livrarea pe toată perioada declarată de “iarnă”. La noi în bloc o majoritate declarată de către administrator s- a pronunţat in favoarea aplicării sistemului pauşal de plată a energiei termice, cu toate că până acum am platit după repartitoare. În consecinţă am lăsat robineţii cu termostat deschişi la maximum, nevând niciun motiv să economisesc.
Despre repartitoarele de costuri de căldură s- a scris destul de mult pe Internet. Un exemplu este:
În continuare: «Arbitrul pietei utilitatilor publice vrea sa interzica inchiderea caloriferelor daca exista repartitoare: "Smecheria" de a beneficia de caldura venita prin pereti contravine Constitutiei. Poti sa pleci si la Paris, nu conteaza!».

Problema majoră la asociaţiile de locatari constă în faptul că nu exista o formulă standard de calcul a cotei parţilor comune, precum şi pentru căldura dată de conducte, iar de aici apar învârtelile.
Un alt aspect pe care administratorii capitalei nu vor să- l recunoască constă în faptul că nu s- a reuşit eficientizarea RADET, prin unire cu Elcen sau alte variante. Şi acum guvernul a alocat o sumă din fondul de rezervă pentru a sprijini RADET. Probabil că şi plata prin sistem pauşal face parte tot dintr- un sistem de ajutorare a respectivei firme. Să vedem cum va fi iarna şi cum o vom trece...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Muzica usoara in tineretea mea (seria franceza)

Pentru notițe folosesc OneNote din Windows 10

Links IT pentru consultare